Katedra Zarządzania Strategicznego i Marketingu funkcjonuje od 2019 roku, została przekształcona z Zakładu Zarządzania Strategicznego i Marketingu utworzonego w 2012 roku. |
Kierownik katedry: dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ
Pracownicy katedry:
dr hab. inż. Przemysław Niewiadomski, prof. UZ |
Działalność naukowa
Badania naukowe pracowników obejmują m.in.:
• analizę strategiczną przedsiębiorstwa,
• strategie i modele biznesu oraz kompetencje menedżerskie,
• koncepcje i metody zarządzania,
• zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem,
• zarządzanie marketingowe i badanie rynku,
• zarządzanie projektami,
• zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo organizacyjne, strategie bezpieczeństwa,
• zarządzanie relacjami oraz budowanie kapitału relacyjnego.
Działalność dydaktyczna
Działalność dydaktyczna pracowników obejmuje prowadzenie wykładów, ćwiczeń, laboratoriów oraz seminariów dyplomowych w takich obszarach, jak: podstawy zarządzania, zarządzanie strategiczne, koncepcje zarządzania, badania marketingowe, badania operacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, zarządzanie w logistyce, strategie bezpieczeństwa oraz zarządzanie kryzysowe. Ponadto pełnią oni funkcję opiekunów merytorycznych jako promotorzy prac dyplomowych i doktorskich.
Działalność organizacyjna
W ramach działalności organizacyjnej pracownicy Katedry realizują szereg zadań związanych z organizowaniem seminariów, konferencji, warsztatów oraz innych wydarzeń naukowych. Opracowywali Strategię Rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego (na lata 2021-2030 i 2012-2020), Wydziału Ekonomii i Zarządzania (na lata 2012-2020) oraz Strategię Rozwoju Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości na lata 2024-2028. Prowadzą warsztaty oraz przygotowują ekspertyzy i opracowania na rzecz praktyki gospodarczej. Współpracują w obszarze zarządzania projektami z Project Management Institute Poland Chapter (PMI PC) oraz PMI Lubuskie. Uczestniczą w pracach Komitetu Głównego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej. Działają na rzecz organizacji społecznych: Sieci Badawczej Łukasiewicz, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierowania, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.