Mapa interesariuszy Instytutu Nauk o Zarządzaniu i Jakości |
W procesie kształcenia studentów i prowadzeniu badań naukowych uczestniczą interesariusze wewnętrzni i zewnętrzni. |
Do interesariuszy wewnętrznych należą m.in. studenci, doktoranci, kadra zarządzająca, kadra badawczo-dydaktyczna, kadra dydaktyczna, obsługa administracyjna i techniczna, zespoły wewnętrzne, bibliotekarze, pracownicy wydawnictwa naukowego, oraz pozostali pracownicy Uniwersytetu.
Do doskonalenia programów kształcenia przyczynia się m.in.: udział studentów w konferencjach naukowych, współpraca ze społecznościami lokalnymi oraz instytucjami i przedsiębiorstwami, uczestnictwo w wydarzeniach związanych z popularyzacją kierunków kształcenia w regionie i poza jego granicami (konferencje, sympozja, targi pracy, festiwale nauki).
Kadra naukowa uczestniczy w konferencjach, stażach naukowych, warsztatach, organizowanych na uczelniach wyższych w kraju i za granicą. Przyczynia się do wymiany i tworzenia nowej wiedzy, doskonalenia umiejętności i zdobywania nowych kompetencji dydaktycznych i badawczych.
Do interesariuszy zewnętrznych należą m.in.: krajowe i zagraniczne uczelnie, Instytucje naukowo-badawcze, szkoły średnie, organizacje branżowe, stowarzyszenia zawodowe, instytucje samorządu terytorialnego, centra przedsiębiorczości i transferu technologii, parki naukowo-technologiczne, akademickie inkubatory przedsiębiorczości, ośrodki innowacji, pracodawcy, dostawcy, media, instytucje Unii Europejskiej, administracja państwowa i samorządowa, instytucje finansowe, instytucje grantowe, a także władze i społeczności lokalne, regionalne, krajowe i międzynarodowe. Do szczególnej grupy interesariuszy należą absolwenci kierunków Ekonomia, Zarządzanie, Logistyka i Bezpieczeństwo Narodowe.
Interesariusze zewnętrzni reprezentują różne branże zgłaszające zapotrzebowanie na specjalistów adekwatnie do potrzeb rynku pracy. Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym w realizacji procesu dydaktycznego stanowi ważny element doskonalenia jakości kształcenia. Zastosowanie podejścia projakościowego sprzyja wzrostowi poziomu naukowego, osiąganiu zadowalających efektów badań naukowych i prac rozwojowych, ponadto daje wymierne korzyści dla społeczeństwa i gospodarki.